26 Ağustos 2010 Perşembe

Yolcu Uçaklarında Paraşüt Var Mı?

Eminim bir çoğunuz bu soruyu kendi kendizie sormuşsunuzdur. Ne uçuş ekibi ne de yolcular için yolcu uçaklarında paraşüt bulunmamakatadır.


Konu ile ilgili ben de bir araştırma yaptım ve vardığım sonuçları sizlerle paylaşıyorum.
1.Yolcu uçakları, meydana gelebilecek birçok arıza veya acil durumlar için en az 2 veya daha fazla yedek sistemlerle donatılmıştır.

2.İki, üç veya dört motorlu yolcu uçakları motorlarından biri veya ikisi dursa bile uçarak emniyetli bir meydana kadar gidebilecek şekilde tasarlanmışlardır.

3.İniş takımları hem otomatik hem manuel açılabilir.

4.A ve B yedekli 2 adet hidrolik sistemlerinin yanında standby (yedek) hidrolik sistemleri mevcuttur.

5.Motorlardan beslenen en az iki jeneratör ve APU denilen yardımcı güç kaynağından (küçük bir jet motoru) beslenen yedek jeneratörler üçlü elektrik sistemini desteklerken tam bir elektrik arızasında bile 30-60 dakikalık batarya ile elektrik imkanı sağlar. Bunları artırabiliriz.

6.Yolcu uçaklarının tüm motorları dursa bile geniş kanatları ile kuşlar gibi süzülüş yapma kabiliyeti mevcuttur. Pilotlar bu gibi durumlarda en uygun meydana veya araziye uçağın potansiyel enerjisini (irtifa-sürat) kullanarak iniş yapmak için gerekli eğitimi en az altı ayda bir alırlar.

7.Yüzlerce yolcu için alınan paraşütlerin ağırlığı bunca yedek sistemli, süzülüş kabiliyeti olan bir uçakta gereksiz bir ağırlık oluşturacak bu da uçağın performansını azaltacaktır.

8.Tüm yolcuların (kadın-erkek-çocuk-yaşlı-hasta) paraşüt kullanarak kabin basınçlı ve atlayış için dizayn edilmemiş bir uçaktan atlaması pek pratik olmamakla beraber sadece mürettebatın atlaması da bir çözüm değildir.

0 yorum: